سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مارک ایرانی

راهنمای خرید فیلتر هوا

گرمایش و سرمایش بخش بزرگی از قبض ابزار شما را مصرف می کند. اما این یک چیز کوچک است ، فیلتر هوا ، که باعث می شود کل سیستم در امتداد حرکت باشد. یک فیلتر کثیف می تواند جریان هوا را محدود کند و از عملکرد سیستم مانند آن جلوگیری کند و در نهایت می تواند منجر به خرابی شود. اگر جریان هوای کم دارید ، فیلتر هوا را بررسی کنید — یک فیلتر مسدود شده می تواند جریان هوا را به یک ترفند کاهش دهد.

چگونه ما آزمایش کردیم
گزارش مصرف کننده فیلترهای هوا را برای خانه هایی که دارای سیستم گرمایش و سرمایش هوای اجباری هستند ، آزمایش می کند. ما مقاومت جریان هوا را آزمایش می کنیم ، که چگونگی گردش هوای آزاد هوا را از طریق فیلتر اندازه گیری می کند. مدلهای توصیه شده ما بدون فیلتر کردن گرد و غبار ، گرده ها و دود از هوا بهترین ها هستند.

بیشتر فیلترهای هوا دارای ضخامت 1 اینچ هستند ، اما برخی از سیستم ها می توانند فیلترهای 2 تا 5 اینچ ضخامت داشته باشند. در آزمایشات خود دریافتیم که هرچه فیلتر ضخیم تر باشد ، بهتر کار می کند و بازه های جایگزینی طولانی تر است. این بدان معناست که برای شما و سیستم HVAC بهتر است.
یک فیلتر هوای خانگی لنوکس.
رتبه بندی فیلتر هوا براساس گزارش های مصرف کننده
فیلتر هوا و جوانب مثبت
مزایا
حفظ یک سیستم با فیلتر هوا آسان است. شما فیلتر قدیمی را برداشته و در قسمت تعویض اسلاید می کنید. بعضی از آنها فیلترهای فایبرگلاس معمولی هستند. بقیه برای برداشت ذرات دارای پلیسه یا برقی هستند. (توجه داشته باشید که نسخه های دارای شارژ الکتریکی ، حتی اگر نامهایی مانند Electroclean دارند و ازن تولید نمی کنند) در واقع از برق برخوردار نیستند.)

فیلترهای هوا به طور کلی طیف وسیعی از اندازه های استاندارد را شامل می شوند که تعداد کمی از آنها می توانند متناسب با اندازه های مختلف فیلتر جعبه یا بازکننده هوا باز شوند.

منفی
برای جابجایی فیلترهای ضخیم تر ، شاید شما نیاز به تغییر مجرای خود توسط یک متخصص داشته باشید. فیلترها باید هر یک تا سه ماه جایگزین شوند.

قیمت ها
از 20 تا 80 دلار برای هر فیلتر. هزینه های تعویض سالانه می تواند به اندازه 20 دلار یا 200 دلار باشد.

رتبه بندی فیلتر هوا
شرایط لازم برای دانستن
MERV بسیاری از فیلترهای کل خانه ، حداقل گزارش کارایی (MERV) را دارند ، که توسط ASHRAE (که قبلاً انجمن مهندسان گرمایشی ، برودتی و تهویه مطبوع آمریکا بود) تهیه شده است. هرچه عدد صافی بالاتر باشد ، تصفیه صحیح بالاتر است. نفرات برتر در آزمونهای ما معمولاً دارای MERV بالاتر از 10 هستند.

MPR این امتیاز عملکرد Microparticle است که توسط 3M ساخته شده است. این فیلترها را در توانایی گرفتن ذرات موجود در هوا کوچکتر از 1 میکرون درجه بندی می کند. بهترین فیلترها MPR بین 1500 تا 1900 دارند.

FPR Home Depot از سیستم رتبه بندی مخصوص به خود استفاده می کند ، در مقیاس 1 تا 10 با نام رتبه بندی عملکرد فیلتر. هرچه عدد بالاتر باشد ، فیلتر آن بهتر می شود.

HEPA قرار دادن کوره با فیلتر الکترواستاتیک ، که از یک بار الکتریکی برای کمک به ذرات دام استفاده می کند ، یا یک فیلتر ذرات با راندمان بالا (HEPA) می تواند میزان گرد و غبار ناشی از سیستم گرمایش را کاهش دهد. این ممکن است به مبتلایان به آسم و سایر بیماریهای مزمن ریه کمک کند ، اما شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه افراد دیگر به چنین تصفیه نیاز دارند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رده بندی فیلتر هوا ما کلیک کنید
نحوه تغییر فیلتر کوره
تعویض فیلتر کوره بسیار ساده است وقتی بدانید که چه کاری انجام می دهید. با این وجود روش هایی برای ایجاد مشکل در کار وجود دارد - برای مثال ، با خرید فیلتر اندازه اشتباه یا قرار دادن آن در عقب ، که می تواند به جای تمیز کردن آن ، جریان هوا را مسدود کند. در اینجا نحوه انجام صحیح کار در سه مرحله ساده آورده شده است.

چه نوع فیلتری دارید؟  با خاموش کردن کوره شروع کنید. فیلتر کوره موجود را که در داخل کوره یا داخل هواکش برگشتی قرار دارد ، بردارید. به دنبال فلش در فیلتر باشید که جهت گردش هوا را نشان می دهد. با استفاده از یک نشانگر دائمی ، جهت جریان هوا را در قسمت خارج کوره بکشید ، بنابراین همیشه روش صحیح نصب فیلتر را می دانید. سپس به اندازه فیلتر کوره توجه داشته باشید که روی قاب مقوا چاپ می شود.

زمان تمام شد فیلتری که قاب پلاستیکی دارد ، یک مدل قابل استفاده مجدد است. این بدان معناست که شما باید به طور دوره ای آن را با خلاء و آب تمیز کنید ، در حالت ایده آل در فضای باز بگذارید قبل از مجددا کاملاً خشک شود.

جایگزین مناسب را بدست آورید.  فیلترهای کوره در مراکز خانگی ، فروشگاههای سخت افزاری و بصورت آنلاین فروخته می شوند. مواد یکبار مصرف معمولاً ضخامت 1 یا 2 اینچ دارند. رتبه بندی های فیلترهای کوره ما را برای یک مدل با اندازه مناسب که در از بین بردن گرد و غبار ، گرده و دود هنگام عبور هوا از طریق هر دو سرعت بالا و پایین موثر است بررسی کنید. ما همچنین فیلترهای کوره ضخیم تر را آزمایش می کنیم ، برخی تا 5 اینچ ، و آنها اغلب تمیز کردن هوا و ماندگاری عالی را ارائه می دهند. اما اگر کوره شما از قبل مجهز به فیلتر ضخیم تر نیست ، باید توسط یک متخصص HVAC اصلاح شود.

فیلتر جدید را نصب کنید.  به دنبال نشان هایی باشید که به شما بگوید کدام طرف از فیلتر باید با کوره روبرو شود. سپس فیلتر را به داخل آن بکشید و هر روشی را که از بالای آن می رود ، جایگزین کنید. سابقه ای را از تاریخ نگهداری کنید تا بدانید چه موقع دوباره تغییر فیلتر کوره است.