سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مارک ایرانی

راهنمای خرید چند اجاق گاز

فروش چند اجاق گاز طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، که بخشی از آن به لطف محبوبیت فراری گلدان فوری است.

این وسایل میز کار چند کاره با یک قول ضمنی همراه هستند که می توانید در زمان کمتری و با تلاش کمتری از زمان لازم برای تهیه وعده غذایی روی اجاق گاز یا اجاق گاز ، روی میز غذا بخورید.

آزمایشات ما نشان داد که برخی از اجاق گازهای مختلف در اصل اجاق گازهای آهسته سوپاپ هستند اما برخی دیگر مانند گلدان فوری ، سرعت یک اجاق گاز فشار برقی را با تعدادی دیگر از عملکردها از جمله بخارپز کردن و ساخت برنج ترکیب می کنند.

Instant Pot ، پرفروش ترین سالها در آمازون ، با اجتماع گسترده آنلاین روبرو است که اعضای آن دوست دارند و دستور العمل های خود را به اشتراک بگذارند. سازندگان وسایل نقلیه میزهای رقیب توجه کردند؛ ما در سال ها و ماه های اخیر شاهد ظهور تعداد بیشتری اجاق گاز بودیم. به همین دلیل CR چند اجاق گاز را از مارک های مشهور مانند Breville ، Crock-Pot ، Ninja ، Philips و البته Instant Pot خریداری و آزمایش کرد . قیمت ها از 70 تا 250 دلار متغیر است ، همانطور که در رده بندی های چند اجاق گاز ما مشاهده می کنید . 

آزمایشگاه برای آشپزخانه شما
در آزمایشگاه ما چند اجاق گاز را در حد امکان آزمایش کردیم. برای مدل هایی که اجاق گاز فشار دارند ، فشار را روی دنده های گوشتی پخته و پخته شده و گوشت گلی (چیپس خشک) قرار می دهیم. برای پخت برنج سفید و کلم بروکلی بخار مخلوط شده با هویج از عملکرد فشار نیز استفاده کردیم.

برای مدل های بدون حالت فشار ، ما عملکرد بخار و برنج را با استفاده از همان غذاها و مقادیر قبلی آزمایش کردیم.

همه اجاق گازها دارای عملکرد آهسته آشپزی هستند ، بنابراین ما هر یک از آنها را با استفاده از لوبیا خشک ، به مدت 7 ساعت روی چیلی های بالاتر و پخته شده قرار داده ایم. سپس چند اجاق گاز را با پختن خورش گوشت گاو به مدت 5 ساعت آزمایش کردیم. بهترین نتایج دلپذیر و دلپذیر در آن زمان ارائه شده است.

آزمایشکنندگان پیازهای خرد شده را خرد کردند تا ارزیابی کنند که چگونه مدلها به طور مساوی آنها را قهوه ای می کنند. سپس آزمایش کنندگان ادامه می یابند ، در بعضی از مدل ها پخت می شوند و آزمایشاتی را در مورد همه مدل ها انجام می دهند: سرخ کردن هوا ، شستشو ، آبگیری ، و آبگیری گسترده. کارمندان از هر ظرف نمونه برداری می کردند و نظرات خود را در مورد طعم و حساسیت غذا ذکر می کردند.

ما همچنین فاکتورهای راحتی مانند شفافیت کنترل های لمسی و چگونگی برنامه ریزی هر چند اجاق گاز را آسان ارزیابی کردیم و دوام سطح پخت و پز را ارزیابی کردیم.

رتبه بندی چند اجاق گاز توسط گزارش های مصرف کننده
انواع چند اجاق گاز
بسته به اینکه حالت پخت و پز را می خواهید ، می توانید بین دو نوع چند اجاق گاز انتخاب کنید.

 چند اجاق گاز با حالت فشار اجاق گاز.
چند اجاق گاز با اجاق گاز فشار
این وعده پخت و پز دست نوشیدنی و شام با عجله است. قیمت ها از حدود 70 تا 250 دلار در بین پنج اجاق گاز CR چند از Breville ، Crock-Pot ، Instant Pot و Ninja است.

این اجاق گازها برای تسریع در پخت و پز انواع غذاها از جمله گوشت ، مرغ و برنج از فشار استفاده می کنند و در اکثر مدل ها هنگام بخارپز کردن سبزیجات استفاده می شوند. آزمایشات ما نشان داد که هر 5 مدل از این مدل ها در حالت فشار سریعتر از یک رله یا اجاق گاز پخته می شوند. زمان رسیدن به فشار و رها کردن آن متفاوت است ، اما ما در زمان های شروع تا پایان تفاوت معنی داری پیدا نکردیم ، و همه در تست های آشپز فشار ما امتیاز بسیار خوبی کسب می کنند.

این چند اجاق گاز همچنین می تواند باعث پخت و پز ، سس شود و غذای گرم را گرم کند ، بنابراین شما می توانید با ادغام این کارها فقط در یک دستگاه ، فضای خالی از فضای آزاد را در نظر بگیرید.

برخی از مدل ها عملکرد ساخت ماست را اضافه می کنند و تعدادی از اجاق گازهای جدید و گران قیمت تر ، دارای ویژگی هایی از قبیل سرخ کردن هوا ، ترد شدن ، کم آبی ، یا تهویه مطبوع هستند که همه CR را آزمایش کرده اند. نتایج را در صفحه خلاصه مدل در رده بندی های چند اجاق ما مشاهده خواهید کرد.

چند اجاق گاز با اجاق گاز فشار
 چند اجاق گاز بدون حالت فشار اجاق گاز.
چند اجاق گاز بدون فشار اجاق گاز
اینها در اصل اجاق گازهای آهسته ای هستند که همچنین می توانند سس ، بخارپز ، برنج را بپزند و مواد غذایی را گرم نگه دارند. در برخی نیز می توانید ماست تهیه کرده و پخت کنید. سه مورد از این اجاق گازها را در رده بندی های ما از Instant Pot ، Ninja و Philips مشاهده خواهید کرد. آنها با قیمتی در حدود 80 تا 180 دلار می فروشند.

هیچ گرمایش لازم نیست ، به جز هنگام بخارپز کردن ، اما برنامه ریزی در پیش رو ضروری است ، با توجه به اینکه حالت آهسته پخت و پز در 5 ساعت استاندارد بر روی مدل هایی که آزمایش کردیم شروع می شود و به یک مدل حتی زمان بیشتری هم برای سرو کردن خورش گاو که ظریف بود نیاز است. سخت نیست
اجاق گازهای فاقد چند اجاق گاز بدون فشار
اجزای چند اجاق گاز و ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید
اجاق های چندگانه قیمت زیادی دارند ، بنابراین به این فکر کنید که برای انجام این کار اجاق گاز لازم است و به این جزئیات توجه کنید.

گلدان
اجاق گازهای قابل استفاده در بسیاری از اجاق گازها ، قابلمه قابل جابجایی با روکش غیر صوتی - سرامیکی یا تفلون مانند - برای تمیز کردن آسان دارند. گلدان فوری ، از فولاد ضد زنگ بدون پوشش برای چند اجاق گاز خود با حالت فشار استفاده می کند. معمولاً گلدان ها گرد هستند ، به این معنی که برش های بزرگ گوشت به راحتی در گلدان های صاف شکل نمی گیرند. بنابراین برای راهنمایی در مورد بهترین روش برای طبخ برش های بزرگ ، توصیه های کتابچه راهنمای کاربر یا دستور العمل های آنلاین را بررسی کنید. دو مورد از مدلهای CR آزمایش شده دارای گلدان های طولانی است. با این حال ، این مدل ها حالت فشار اجاق گاز ندارند.

Lid
On چند اجاق گاز با حالت فشار اجاق گاز ، درب (که شفاف نیست) در حین پخت و پز قفل شده است ، بنابراین شما نمی توانید بدون توقف اجاق گاز مواد غذایی را چک کنید ، اجازه می دهید تا فشار آزاد شود و سپس درب آن را بردارید. . چند اجاق گاز بدون حالت فشار معمولاً دارای درب شیشه ای دما هستند.

ظرفیت
به طور معمول بین 4 تا 8 کوارتز متغیر است و اکثر اجاق گازهایی که CR تست شده اند مدلهای 6 کوارته ای هستند ، انتخابی گسترده برای فروش. به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید گلدان را به بالا پر کنید (کتابچه راهنما شما را راهنمایی می کند). به عنوان مثال ، گلدان فوری ، می گوید گلدان را بیش از دو سوم پر نکنید و فقط هنگام پختن غذاهایی که مانند لوبیا و برنج پخته می شوند ، نیمه کاره است. همین قانون در مورد غذاهایی که ممکن است کف یا سرخ کنند مانند جو دوسر و نخود خرد شده نیز اعمال می شود.


سازندگان افزودنیها به طور مداوم ویژگی های دیگری را اضافه می کنند و ایده کارهایی را که چند اجاق گاز می تواند انجام دهد ، گسترش می دهند. این ویژگی های جدید را در مدل های مناسب تر مشاهده می کنید که با قیمتی در حدود 200 تا 250 دلار فروخته می شوند. این چیزی است که ما در آزمایشگاههای تست ما دیده ایم:

• سرخ کردن و شستشوی هوا : فروش دستگاه های قابل حمل هوا طی چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نینجا توجه کرد و یک ویژگی سرخ کن هوا / موج شکن را به  چند اجاق گاز نینجا Foodi OP302 خود اضافه کرد . دارای درب فشار و درب ترد آن است که به گلدان وصل شده است. این درب دارای فن است که هوای گرم درون گلدان را برای غذاهای حاوی هوا مانند سیب زمینی سرخ کرده ، یا برای پختن در هنگام پخت ، گردش می کند. اگر به سرعت مثلاً مرغ کامل را با استفاده از حالت پخت و پز طبخ کنید ، می توانید با استفاده از درب ترد آن را به زیبایی قهوه ای و شفاف پوست تکمیل کنید. آزمایشات ما دریافتند که این ویژگی همانطور که وعده داده شده عمل می کند.

• کنسرو: از طریق مسنجر گیاهان حداکثر دارای یکی از ویژگی های کنسرو، اما CR شده است از ویژگی آزمایش نشده است. Instant Pot می گوید ، دستور العمل های استفاده شده باید توسط USDA برای ایمنی مواد غذایی آزمایش شود ، اما طبق گفته مدیر پروژه ، توصیه های آنها در اجاق گاز فشار الکتریکی آزمایش نشده است. انجام درست کنسرو بسیار مهم است. به طور نامناسب انجام شده است ، کنسرو خطر ابتلا به بوتولیسم ، یک نوع نادر اما به طور بالقوه کشنده مسمومیت غذایی را به همراه دارد.

• کم آبی: از بین بردن رطوبت از میوه ها ، سبزیجات و گوشت ها می توانید میان وعده های خوشمزه را ایجاد کنید. نینجا Foodi OP302 تنها چند اجاق گاز ما با این ویژگی تست شده است. این روند برای بیشتر میوه ها و سبزیجات 6 تا 8 ساعت پوند طولانی است و برای گوشت ها 5 تا 7 ساعت است. آزمایشکنندگان CR با کم آب کردن دو سیب برش خورده ، این ویژگی را امتحان کردند و سیب خشک شده نیز خوشمزه بود. اما با توجه به اندازه این قابلمه 6.5 کوارتری ، شما حتی نمی توانید با استفاده از قفسه چند لایه ای که ما 30 دلار خریداری کرده ایم ، به یکباره غذای زیادی را آب دهیدیز کنید.

• Sous vide: این ویژگی را در Instant Pot Max پیدا خواهید کرد . آزمایشکنندگان ما از محیط تنظیم sous vide برای پختن سه سینه مرغ بی فایده ، هرکدام در یک کیسه پلاستیکی ، در یک حمام آب گرم استفاده کردند. سه ساعت بعد مرغ آبدار و لطیف بود و به طور مساوی در تمام طبخ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پخت و پز ویدیو ، به " ابزار Sous Vide که بازی شما را در آشپزخانه می کند" مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر به رده بندی های چند آشپز ما مراجعه کنید
راهنمای خرید فیلم چند اجاق گاز
برای اطلاعات مفید تر فیلم زیر را در زیر مشاهده کنید.

مارک های چند اجاق گاز
Potville Crock-Pot Instant Pot Ninja Ninja Philips
یک مارک پرفروش که انواع لوازم خانگی کانتر را ارائه می دهد ، اجاق گازهای چند منظوره Breville در خرده فروشان اصلی مانند Bed Bath & Beyond ، Amazon و فروشگاه های تخصصی مانند ویلیامز-سونوما و سور-لا-جدول در دسترس است. قیمت ها از 250 دلار تا 380 دلار است.